E. F. Andre parkai Lietuvoje
Prieš šimtmetį Trakų Vokės, Lentvario ir Užutrakio vietovėse šalia Vilniaus grafai Jonas, Vladislavas ir Juozas Tiškevišiai įkūrė rezidencines dvarų sodybas. Tebesiginčijama, kuri sodybų yra tobuliausia. Nediskutuojama dėl vieno - Trakų Vokė, Lentvaris ir Užutrakis yra nuostabiausi Lietuvos sostinės apymiesčio dvarai.Trakų Vokės, Lentvario ir Užutrakio dvarų sodybos įkurtos unikaliose gamtinėse vietovėse, o jų parkus suprojektavo prancūzų peizažo architektas ir botanikas Eduardas Fransua Andre, garsiojo Palangos Tiškevičių parko, o taip pat daugybės viešų ir privačių parkų Prancūzijoje, Olandijoje, Danijoje, Austrijoje, Šveicarijoje, Bulgarijoje, Italijoje, Liuksemburge, Urugvajuje, Kuboje, Ukrainoje, Kryme autorius. E.F.Andre konsultavo ir Rusijos caro šeimą Carskoje Selo, Pavlovskoje ir Peterhofo aplinkos sutvarkymo klausimais.
Didingoji Trakų Vokė
Trakų Vokė yra arčiausiai Vilniaus, tenutolusi vakarų kryptimi 12 km. Dvaro sodyba įkurta aukštoje plynaukštėje virš 1622 m. M.K.Sarbievijaus apdainuoto Vokės upės slėnio.
Italų kilmės architektas L.Markonis suprojektavo rūmus, imitavusius paskutiniojo Lenkijos karaliaus Stanislovo Augusto rezidenciją Lazenkose šalia Varšuvos. Rūmai pastatyti 1876-1880 m., šalia jų juodame akmenyje 1900 m. data žymi 23 ha parko sukūrimo metus.
Tačiau yra žinoma, kad E.F.Andre su sūnumi Rene Trakų Vokės dvare lankėsi 1897 m. birželio mėn.
Tuo metu prancūzų peizažistai seną parką išplėtė iki begalybės - į visą Vokės upės slėnį. Aukštos terasos pakraščiu buvo nutiesta pasivaikščiojimo alėja su apžvalgos aikštele. Čia atsiverdavo didingas upės slėnis - po kojomis plytėjo nuolat besikeičiantis dirbamos žemės kilimas. XIX-XX a. snaudžiančios Europos pakraščio kraštovaizdžiui dinamikos įnešdavo vis dažniau metaliniu tiltu nudundantis traukinys Peterburgas - Varšuva.
Tačiau yra žinoma, kad E.F.Andre su sūnumi Rene Trakų Vokės dvare lankėsi 1897 m. birželio mėn.
Tuo metu prancūzų peizažistai seną parką išplėtė iki begalybės - į visą Vokės upės slėnį. Aukštos terasos pakraščiu buvo nutiesta pasivaikščiojimo alėja su apžvalgos aikštele. Čia atsiverdavo didingas upės slėnis - po kojomis plytėjo nuolat besikeičiantis dirbamos žemės kilimas. XIX-XX a. snaudžiančios Europos pakraščio kraštovaizdžiui dinamikos įnešdavo vis dažniau metaliniu tiltu nudundantis traukinys Peterburgas - Varšuva.